Öppet köp & reklamation

FRÅN OCH MED IDAG TILLS SLUTET AV APRIL HAR VI TOTAL UTFÖRSÄLJNING AV HELA SORTIMENTET.

OBS! INGEN RETURRÄTT!

 

Följande gäller enlighet Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) 2 kap 5 §: ”Avser distansavtalet en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel, får konsumenten och näringsidkaren skriftligen avtala att det inte skall finnas någon ångerrätt.” Genom detta avtals godkännande godkänner du även att ångerrätten ej gäller vid köp av TailorConcepts skjortor och övriga specialtillverkade produkter. Specialtillverkade produkter inkluderar färdiga designförslag. Dock ansvarar vi för eventuella produktionsfel. För vidare detaljer var god se nedan avsnitt. Vad avser övriga produkter gäller ångerrätten och du har rätt att frånträda ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan eller inom 7 arbetsdagar från mottagandet av varan genom att sända ett meddelande till support@tailorconcept.com. Önskar du att skicka tillbaka icke specialtillverkade produkter, efter att ha kontaktat vår kundservice, då skall du skicka tillbaka varorna oskadade, oanvända och i original förpackning till denna address:

Tailor Concept Scandinavia AB, C/O Dan W., Tröskverksvägen 90, Älvsjö, Sverige

Alla produkter är kvalitetskontrollerade under produktionsprocessen samt innan leverans till vara kunder. Skulle du mot förmodan motta en produkt som inte motsvarar dina förväntningar ber vi dig kontakta vår kundservice omedelbart via  support@tailorconcept.com

Var god skicka samtliga produkter som du önskar returnera från samma order i samma leverans  för att säkerställa en snabbare hantering av ditt ärende.

  • Produkterna skall returneras i sina original förpackningar för att skydda produkterna under leverans. Vi förbehåller rätten att neka returer om kartongerna skadas.
  • Produkterna skall returneras I original skick tillsammans med eventuella etiketter och fakturan.
  • TailorConcept förbehåller rätten att neka reklamationer som är skadad, smutsiga eller på något sätt har blivit omsydda. I dessa fall kommer vi att returnera försändelsen tillbaks till kunden mot kundens utlägg.
  • Ifall produkterna är köpt genom presentkort kommer beloppet att i ersättas med ett nytt presentkort med bibehållen giltighetstid som det ursprungliga presentkortet.
  • Ifall returen gäller kampanjvaror måste samtliga produkter som ingår i samma kampanj returneras för att full kompensation skall ersättas. För eventuella bibehållna produkter kommer full marknadsvärde att tas ut.                    

 

Följande omständigheter är exkluderade som orsaker för retur:

  • Icke korrekta angivna mått är inte kvalificierad som produktionsfel.
  • Mindre skillnader i nyanser av två produkter av samma tyg (pga variationer i färgningsprocessen) kan förekomma.
  • Eftersom ditt plagg är individuellt tillverkad och inte mass producerad kan i vissa fall avvika något i ‘fit’ mellan två slutprodukter beställda med samma mått. Men avvikelserna är i generella termer inte märkbart (en skillnad på mindre än 2.5cm i hals, axel, armlängd och skjortlängden tillsammans accepteras inte som anledning för retur).
  • Eftersom byst-, mage- och stuss måtten används endast som referens, kan dessa mått inte utgöra som orsak för retur (viss tolerans läggs till måtten baserad på en procentuell basis för komforten).
  • TailorConcept accepterar endast retur av plagg i oskadat och oanvänd skick. TailorConcept förbehåller rätten att neka en reklamation som är misstänkt att ha använts eller skadat. Plagg som är upplagda, omsydda eller på något sätt modifierad accepteras inte som reklamation och inte heller rätten att byta.
  • Produkt designen på vår hemsida är endast till för visualisering och mindre avvikelser i färgnyanser och stil kan förekomma i vissa fall
  • Tygen kan i vissa fall innehalla rester av krita som används under tillverkningsprocessen, vilket försvinner efter tvätt.
  • Produkterna behöver eventuellt strykas efter mottagandet.
  • Vi löser ej ut otillräckligt frankerade returer eller felaktigt adresserade returer

 

Passforms garanti

Om måtten eller produkt designen på din specialtillverkade produkt mot förmodan inte motsvarar din order specifikation av anledning annat än det som omnämnts ovan, ersätter vi dig med ett tillgodokvitto (värdet inkluderar transportkostnaderna). Tillgodokvittot är giltig i 12 månader från utfärdat datum. TailorConcept ansvarar även för transportkostnader under förutsättningen att kunden returnerar produkterna i dess original förpackning och att kunden skickar paketet med billigaste möjliga transportalternativet. Borttappade gods under tranporten ersätts ej. Vidare är kunden ansvarig att uppge korrekt mått i kundprofilen.

I händelser av produktionsfel är kunden ansvarig att ta bilder, illustrera orsakerna till reklamationen (inklusive att illustrera med ett måttband i de fall det handlar om måttfel) och sända ett meddelande till support@tailorconcept.com . Informationen kommer sedan att analyseras (analysen kan ta upp till tva veckor från mottagandet av reklamationsärrendet). Om produktionsfelen är bekräftad, förfrågan om returen är accepterad kan kunden skicka returen till följande address:

Tailor Concept Scandinavia AB, Drottninggatan 3D, 632 18 Eskilstuna, Sverige

BETALALTERNATIV